Canvis a "Economia: assegurances i comptes bancaris"
Descripció (Català)
-
-
PROPOSTA SORGIDA DE LA 2ª JORNADA D'ENTITATS:
Objectiu: aconseguir les millors condicions bancàries i de les asseguradores
1. Anar juntes el màxim nombre d’entitats, sent conscients que no es pot obligar ningú. Es tracta que cap entitat pugui empitjorar les condicions que té actualment. Hi ha entitats que pel volum de socis i els diners que belluguen, ja han pogut negociar condicions molt afavoridores.
2. L’opció preferida es trobar un banc/caixa que tingui oficina a Begues però es parlarà amb totes, també amb banca ètica.
3. Pels temes d’assegurances també es parlarà amb els bancs, però no és suficient. Es parlarà amb diverses companyies asseguradores, algunes de les quals també tenen oficina a Begues.
4. Es veu més complicat que totes les entitats puguin treballar amb la mateixa asseguradora, ja que les entitats esportives necessiten assegurances més específiques, hi ha la federació, altres entitats supralocals queden cobertes per les assegurances de la seu, etc. Tot i així s’intentarà.
5. Farem un petit escrit que s’enviarà a les entitats explicant el que volem aconseguir i demanant que ens diguin:
a. El nombre de socis de l’entitat.
b. El resultat del darrer balanç d’ingressos i despeses (no cal detall, sols les xifres globals).
c. Quin tipus d’assegurança i/o assegurances tenen i fins a quin límit cobreixen (responsabilitat civil, accidents, etc.)
d. Una persona de cada entitat que sigui la interlocutora en aquest tema.
6. Crearem un grup de whatssap amb les persones que hi vulguin treballar.
7. Identifiquem quins són els nostres punts forts a l’hora de negociar amb bancs/asseguradores:
a. Parlem en nom de totes les entitats de Begues (o quasi totes) i una gran part de la població.
b. Que si no ens ho fan ells trobarem algú altre que ho vulgui fer (pèrdua pel banc).
c. Màrqueting institucional: ajuntament, taula d’entitats, premsa del baix, etc. que beneficiarà al banc/asseguradora.
d. Màrqueting del propi banc/asseguradora: podrà dir que és qui dona servei a la vida associativa de Begues en tots els àmbits: social, esportiu i cultural.
e. Podrà posar el logo a les parades de la fira d’entitats d’octubre.
f. Foto del banc/asseguradora amb totes les entitats.
8. Demanar ajut i recolzament a l’Ajuntament. Que parli amb altres pobles per si hi ha hagut iniciatives similars i que ens doni els contactes, si en té. Que recolzi davant els bancs i asseguradores les nostres propostes.
9. Sondejar si es podria rebre algun suport o ajut per part de l’Obra Social la Caixa o altres. Si cal redactaríem un projecte (tipus educació 360 però centrat en entitats 360) que parlés de que el teixit associatiu de les entitats de Begues ens acompanya al llarg de la vida, des de que naixem fins que morim, ja que hi ha entitats per a totes les edats i tots els àmbits.
-
+
PROPOSTA INICIAL SORGIDA DE LA 2ª JORNADA D'ENTITATS:
Objectiu: aconseguir les millors condicions bancàries i de les asseguradores
1. Anar juntes el màxim nombre d’entitats, sent conscients que no es pot obligar ningú. Es tracta que cap entitat pugui empitjorar les condicions que té actualment. Hi ha entitats que pel volum de socis i els diners que belluguen, ja han pogut negociar condicions molt afavoridores.
2. L’opció preferida es trobar un banc/caixa que tingui oficina a Begues però es parlarà amb totes, també amb banca ètica.
3. Pels temes d’assegurances també es parlarà amb els bancs, però no és suficient. Es parlarà amb diverses companyies asseguradores, algunes de les quals també tenen oficina a Begues.
4. Es veu més complicat que totes les entitats puguin treballar amb la mateixa asseguradora, ja que les entitats esportives necessiten assegurances més específiques, hi ha la federació, altres entitats supralocals queden cobertes per les assegurances de la seu, etc. Tot i així s’intentarà.
5. Farem un petit escrit que s’enviarà a les entitats explicant el que volem aconseguir i demanant que ens diguin:
a. El nombre de socis de l’entitat.
b. El resultat del darrer balanç d’ingressos i despeses (no cal detall, sols les xifres globals).
c. Quin tipus d’assegurança i/o assegurances tenen i fins a quin límit cobreixen (responsabilitat civil, accidents, etc.)
d. Una persona de cada entitat que sigui la interlocutora en aquest tema.
6. Crearem un grup de whatssap amb les persones que hi vulguin treballar.
7. Identifiquem quins són els nostres punts forts a l’hora de negociar amb bancs/asseguradores:
a. Parlem en nom de totes les entitats de Begues (o quasi totes) i una gran part de la població.
b. Que si no ens ho fan ells trobarem algú altre que ho vulgui fer (pèrdua pel banc).
c. Màrqueting institucional: ajuntament, taula d’entitats, premsa del baix, etc. que beneficiarà al banc/asseguradora.
d. Màrqueting del propi banc/asseguradora: podrà dir que és qui dona servei a la vida associativa de Begues en tots els àmbits: social, esportiu i cultural.
e. Podrà posar el logo a les parades de la fira d’entitats d’octubre.
f. Foto del banc/asseguradora amb totes les entitats.
8. Demanar ajut i recolzament a l’Ajuntament. Que parli amb altres pobles per si hi ha hagut iniciatives similars i que ens doni els contactes, si en té. Que recolzi davant els bancs i asseguradores les nostres propostes.
9. Sondejar si es podria rebre algun suport o ajut per part de l’Obra Social la Caixa o altres. Si cal redactaríem un projecte (tipus educació 360 però centrat en entitats 360) que parlés de que el teixit associatiu de les entitats de Begues ens acompanya al llarg de la vida, des de que naixem fins que morim, ja que hi ha entitats per a totes les edats i tots els àmbits.
Compartir