Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

REUNIÓ DEL GRUP IMPULSOR EL 24 D'ABRIL DE 2024 (ACTA DE LA REUNIÓ)

Avatar: Mercè Clarena Mercè Clarena

ACTA GRUP IMPULSOR

24 d'abril 2024 18h Aula 1, CENTRE CÍVIC

Punts tractats:

Volem començar a treballar la línia estratègica de Tenir cura dels boscos. Recordem la conversa que es va mantenir amb el tècnic de Medi Ambient per explicar-li la voluntat del Grup Impulsor. Segons aquesta conversa, l’Ajuntament de Begues ja fa actuacions importants en aquesta línia: l’explotació de boscos per a la biomassa i la neteja de les franges de protecció amb el ramat de cabres. Referent a aquesta última actuació, el Grup Impulsor vol proposar fer un pas més enllà i demanar a l’Ajuntament que s’explori la possibilitat d’obrir a propietaris privats, la neteja de les franges de protecció amb convenis específics o altres fórmules que s’ajustin a l’objectiu. En el context de sequera actual i el sotabosc tan brut (encara que els boscos siguin privats) sembla pertinent plantejar actuacions responsables per evitar mals majors.

Una altra idea que es pot desenvolupar és iniciar una línia d’ajuts econòmics per a la neteja del sotabosc a canvi que l’Ajuntament pugui explotar la fusta excedent i convertir-la en biomassa.

El Grup Impulsor ha fet recerca sobre com es tracta la cura dels boscos a d’altres municipis i hem trobat coses molt genèriques. Se’ns acut que potser hauríem de parlar amb la Diputació i la Xarxa de Parcs per saber quines actuacions tenen i com les podríem adaptar.

Es parla dels caçadors i la senyalització que fan a l’hora de fer batudes. Haurem d’investigar sobre això.

Es comenta que ha arribat una sol·licitud al Centre Cívic per part de la Taula pel Clima amb la finalitat d’organitzar una xerrada/documentat “El cost amagat: l’altra cara de la transició verda” el 15 de maig a les 18.00h per si algun membre del Grup Impulsor hi pot assistir.

Es fa un repàs de les línies estratègiques i es comenta que per a la propera reunió podríem convidar l’Arnau Ventura, tècnic de mobilitat, per tal que ens expliqui els avanços en el tema de mobilitat a la sortida de les escoles.

Parlem dels tallers propers:

-Transforma la teva samarreta

-Transforma el teu texà

La inscripció s’ha completat amb les places ofertades. Mirem a quin espai del Centre Cívic es poden fer per complir amb les necessitats demanades.

Per al proper dia de reunió, el 29 de maig, quedem que portarem propostes per a nodrir el document de Bones pràctiques sobre la cura dels boscos.

Propera reunió: 29 de maig

Reportar contingut inapropiat

Aquest contingut no és apropiat?

Motiu:

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.